tisdag 28 december 2010


Nyår!!

Tänk va tiden går fort när man har roligt. Nu närmar det sig nyår med allt vad det innnebär,god mat,man är bortbjuden,reser bort eller så skall man ha nyårsfest !
Varför då inte bjuda på välkomstdrinken ute & värma sig runt en härlig eldkorg.

Silver eller guldljus är väl ett "måste" på bordet & servietter som gör det festligt till dukningen.

Jag har öppet på nyårsafton kl 10-16 & hoppas att jag kan hjälpa Er med vad ni önskar till Er nyår.

Jag vill härmed önska alla ett GOTT NYTT ÅR och tacka för en underbar "Möt julen på landet" 2010. Tack!!

Jag hoppas att vi ses 2011 med nya friska tag .

Kram Christina

tisdag 7 december 2010

Lyktor!

Idag har det kommit ett antal nya lyktor till butiken med olika desig & form.
Visst är det mysigt med en tänd lykta som man kan ha både utomhus och inomhus nu när vintern har kommit för att stanna!

Det är alltid så välkomnande med något som lyser.

Jag beställde idag fler marchallhållare från Röshults i Småland,som jag hoppas skall finnas i butiken till helgen. Mys! mys!


Nu stundar också en helg med luciafirande, så nu har jag plockat fram glitter, stjärngosse strutar,tärnljus,röda sidenband och fina luciafigurer att pynta med så känn Er varmt välkomna! Glögg & pepparkakor bjuder jag på.
Kram Christina

söndag 28 november 2010

Advent

Nu är första advent snart slut och jag är så nöjd med min helg i butiken.Glada,trevliga kunder har besökt mig och jag hoppas att alla är nöjda med sina inköp hos mig.
Nu blir det att fixa till det inför nästa helg och få fram lite nytt!!

Hoppas att vi ses! Välkomna
Kram & tack!

måndag 22 november 2010

Premiär helgen!

Vilken helg! Vaknar upp till ett snöbeklätt landskap på lördag morgon,och kan det bli finare när man har en julbutik !

Det var så mysigt runt butiken när min julkrans kom upp på dörren och ljusslingorna som lyser så vacker på hönshuset i buskarna och träden.

Glada kunder kom tidigt och sedan var det full fart under hela helgen.Det är så roligt att jag får en sådan fantastisk respons av Er. Tack!

I dag väntas det mer leveranser från Bornholm (Danmark) och från Skåne, med nya spännande julsaker som kommer att finnas i butiken till helgen.

Välkomna!
Kram Christina

torsdag 18 november 2010

Dan före dan !

Nu är det det sista som skall fixas med som att sparken skall fram och de sista ljusslingorna skall hängas över hängsälgen,julskivan skall läggas i cd spelaren,julkransen skall hängas på dörren,veden skall hämtas till eldkorgen,marchallerna skall i sina hållare,glöggen skall öppnas, ja det är lite att stå i men allt är så roligt och det skall bli så kul med 2010 års "Möt julen på landet" Hjärtligt välkomna!

Julkramar från mig!

torsdag 4 november 2010

Nya varor

Nu är det full fart på uppackandet för att nya lådor anländer varje dag!
Jag har under denna vecka fått leveranser från Ekelunds linneväveri med deras härliga handdukar och diskdukar med mysiga julmotiv.Insolo minor är ett nytt företag som vi träffade på Formexmässan och därifrån fick jag fina lyktor med linnetyg. Nääsgränsgårdens tomtar,brickor,servetter,lyktor m.m är alltid lika omtyckta och därför har jag beställt måååånga tomtar till i år!

Nu är det laddat med eldkorgar och marchallhållare från Röshult i Småland för Svensk kvalitet vill jag ha i min butik.

Åsas ulltomtar från Småland har också anlänt och det var fyra stora härliga ulliga tomtar vid namn Verner och Olle ! Undrar så vem som tar hand om dessa godingar.

I år är det fortsatt inne med rostig smide och det har kommit i olika produkter i form av marchallhållare som kan hänga eller stå på marken, stora hjärtan för marchaller snyggt vid entrén,hängande lyktor m.m ! Blank smide har också kommit. Smiden kommer från I&I på Öland.

Julkärvarna är beställda och likaså äggostformar i hårdplast.

Som sagt det drar i hop sig nu och det är så kul att se hur det växer fram till att bli en riktig julbutik till den 20 november !!

Kram för denna gången !

Christina

söndag 31 oktober 2010

Nu närmar det sig!

Hej!

-Nu är det jul igen och nu är det jul igen...!
Tänka sig att nu är det dax att öppna "Möt julen på landet" igen. Det känns lika spännande varje år och det är så roligt att förbereda och få det julmysigt i butiken.
Jag har börjat att packa upp beställda varor från olika leverantörer t.ex juliga diskdukar,fräcka necessärer från Malin Westberg och mysiga gosedjur, fräcka träbilar och träinstrument m.m från Jabadabado.

Vårt julbak av tunnbröd är i full gång och det blir röda snören på påsarna i år !!

Vi hörs & ses !
Kram Christina